Bedoeld voor: klas 5, voor leerlingen met Duits in hun profiel. Het maakt niet welke klassieke taal je in je pakket hebt zitten.

Korte beschrijving: Gemeenschappelijk project van de secties klassieke talen en Duits.
Een kleine week in de herfst krijg je een leerling uit Hamburg te gast. In de lente ga je zelf op bezoek bij je uitwisselingspartner. Jullie werken gemeenschappelijk aan een project voor Latijn of Grieks, bezoeken lessen in je partnerschool en maken educatieve excursies.

Aanmelding: Aan het eind van klas 4 vooraanmelding per mail ,bij de docenten Jaap Toorenaar en Myra Nijhof. Aan het begin van klas 5  kun je je officieel aanmelden via het formulier op itslearning.

Selectie/voorwaarden: Je kunt de gemiste schoolstof zelfstandig inhalen. Dat blijkt uit je prestaties, niet alleen voor Duits en Klassieke talen, maar voor alle vakken.