bedoeld voor klas: De debatclub is voor alle leerlingen uit klas 1 t/m 6 die graag willen leren om goed te spreken. Soms om je eigen mening te verdedigen, maar soms ook om advocaat van de duivel te spelen. Vaak gaat het ook over problemen in de samenleving, dus is het ook daarom interessant. Verder leer je ook nog eens jezelf presenteren!

korte beschrijving: Leer debatteren met verschillende leerlingen uit verschillende jaarlagen. Debatteren gaat om het overtuigen van een jury,: je hebt misschien wel gelijk, maar hoe krijg je nou gelijk? We oefenen vooral veel met allerlei debatvormen, waarin je zelf vooral aan het woord komt. We gaan naast de trainingen ook naar diverse debattoernooien, waar we het opnemen tegen scholen uit het hele land.

wanneer en waar? Dinsdag vanaf het 8e uur op Athena in lokaal B15. Begeleiders zijn geschiedenisdocent Frans Brand en filosofiedocent Victor van Luyk.

selectie/voorwaarden: enthousiasme en mee willen doen