bedoeld voor: klas6

korte beschrijving: Het CAE is een internationaal erkend diploma waarmee leerlingen hun kennis van het Engels kunnen aantonen. Het is een diploma op C1-niveau. Het garandeert vrijstelling van taaltoetsen voor Engels op veel Engelstalige en internationale opleidingen.
Kandidaten die hun CAE afsluiten met een A, kunnen hun certificaat ook gebruiken om aan te tonen dat ze op C2-niveau een C hebben voor hun Engelse taalvaardigheid. Daardoor hoeven leerlingen niet ook nog deel te nemen aan een Proficiency-programma.

aanmelding: in klas 6 na een assessment in september via de vakdocent.

selectie/voorwaarden: Leerlingen maken in september een diagnostische toets. Hieruit volgt een advies. Een leerling hoeft dit advies niet op te volgen.