bedoeld voor: klas 5

korte beschrijving: De USA organiseert onder andere de schoolfeesten, muziekavonden, filmavonden, de brugklasavond, de GU en sportmiddagen, en is verantwoordelijk voor de Socius.
Ieder bestuurslid heeft één specifieke verantwoordelijkheid, zoals de  organisatie van de GU of het maken van de Socius. Uiteindelijk zijn de meeste activiteiten een coproductie van de besturen van beide vestigingen. Er gaat aardig wat tijd in zitten, maar het is altijd een fantastisch jaar!

aanmelding: Na de meivakantie worden er inschrijflijsten opgehangen waaropvierdeklassers zich kandidaat kunnen stellen voor één van de twaalf bestuursfuncties. Enkele weken later volgen de verkiezingen.

selectie/voorwaarden: De kandidaten moet op basis van de cijfers na de derde module bevorderd worden. De USA is een uithangbord van de school, dus de kandidaten moeten van onbesproken gedrag zijn. Voor functieomschrijvingen kun je kijken op Itslearning. Daar is een USA-map aangemaakt. Daar kan je ook zien of een bepaalde functie bij je past.