Wat superleuk dat jij ervoor hebt gekozen om een gymnasiast te worden! Binnenkort zal onze school net zo vertrouwd voelen als de basisschool, maar eerst ga je nog even genieten van de laatste maanden in groep 8. Wat is voor jou nog goed om te weten tot je eerste schooldag op het Stedelijk?

Hoe nu verder?

We lopen eerst je aanmelding goed door en sturen je daarna een bevestiging van plaatsing als alles in orde is. Je hoort dat uiterlijk 10 april van ons.

Alle leerlingen die zich aangemeld hebben op onze school willen we graag persoonlijk welkom heten tijdens onze kennismakingsgesprekken. Je hoeft niets voor te bereiden, de bedoeling is vooral dat we elkaar beter leren kennen. Wie ben jij en wat zijn je hobby’s? Hoe kijk je naar je komende tijd op het Stedelijk? Waar heb je zin in en wat vind je misschien een beetje spannend? Misschien heb je nog wel een vraag die jij graag beantwoord ziet, ook daar hebben we tijd voor vrijgemaakt.

Inschrijven voor de kennismakingsgesprekken is niet nodig. Jij en je ouder(s) zijn zonder afspraak welkom op dinsdag 16 april tussen 19.00-21.00 uur of woensdag 17 april tussen 15.30-17.00 uur

Vóór 22 april heb je aan ons gemeld of je graag bij een specifiek iemand in de klas wilt zitten, zoals een vriend(in), een klasgenoot, of een teamgenoot van je sportclub. Heb je een voorkeur, dan kun je die doorgeven tijdens het kennismakingsgesprek of daarna via: klassenindeling@gymnasiumleiden.nl.

Begin juni ontvang je informatie over de introductiedagen aan de start van het nieuwe schooljaar. Bij sommige onderdelen is de hulp van ouders erg gewenst. Heel fijn dus als zij een moment beschikbaar kunnen zijn.

Uiterlijk 10 juli ontvang je informatie over de klassenindeling, schoolboeken, de start van het schooljaar en de introductiedagen. Ouders die zich hebben aangemeld als hulp bij de introductiedagen, krijgen dan ook bericht.

Maandag 26 augustus start het schooljaar 2024-2025 met een studiedag voor het personeel. Alle leerlingen, ook die van klas 1, zijn dan nog vrij.

Dinsdag 27 augustus en woensdag 28 augustus beginnen we met de introductiedagen voor klas 1.

Donderdag 29 augustus is je eerste échte lesdag!