De uitbreiding van onze locatie Athena is een feit! Na een lange voorbereidingstijd zijn de lokalen in gebruik. Op deze pagina lees je meer over dit bouwproject.

Het schooljaar 2021-2022 konden we voor het eerst beschikken over de nieuwe ruimtes. Het heeft even geduurd, maar dan hebben we ook wat: op de plek van één van de huidige gymzalen (C02) en een deel van de fietsenstalling staan twee nieuwe gymzalen die grotendeels in de grond verzonken zijn. Daarbovenop staan negen nieuwe leslokalen.

Aanzicht nieuwe situatie vanaf de huidige personeelsfietsenstalling

De werkzaamheden zijn voor de zomervakantie van 2019 begonnen. Eerst is het terrein bouwklaar gemaakt. Toen is de gymzaal C02 gesloopt, net als het muzieklokaal C01 en de peuterspeelzaal naast onze school. Leerlingen stallen hun fietsen nu ook op een andere  plek. Op de bouwplaats is een enorm gat gegraven voor de nieuwe gymzalen, die inmiddels volledig ingericht en functioneel zijn.

Aanzicht nieuwe situatie vanaf de huidige leerlingenfietsenstalling

Natuurlijk gingen alle werkzaamheden gepaard met enig bouwverkeer en af en toe wat geluidshinder. In goed overleg met de aannemer hebben we het project zo soepel mogelijk laten verlopen - met een minimum aan overlast voor leerlingen, omwonenden en personeel.

We zijn blij dat de aanbouw enerzijds volgens de nieuwste architectonische normen zijn vorm heeft gekregen, en anderzijds prachtig aansluit bij ons klassieke bestaande gebouw met de karakteristieke klokkentoren. We hebben weer een gebouw waar we jaren mee uit de voeten kunnen!

Links staat de huidige plattegrond van ons gebouw, rechts is het ontwerp van de aanbouw. Het zuidelijk deel gaat veranderen: daar zie je fietsenstallingen plaats maken voor de aanbouw.

Nieuwsgierig naar de verschillende bouwfases? Hieronder kun je de filmpjes bekijken die onze drukker Robert Notenboom maakte van het project.