bedoeld voor klas: 4 en 5

korte beschrijving: Bij PreGymnasium begeleid je leerlingen van groep 8 van de basisschool gedurende zo'n zeven weken. In die weken werken ze in boekjes,  bijv. Frans en Biologie. Zij komen in deze periode twee keer naar het gymnasium om lesjes te volgen. Jij gaat een keer op bezoek bij de basisschool om de leerlingen te helpen met hun opdrachten en hebt wekelijks contact via de app om te kijken of er vragen zijn.

Deelname aan het PreGymnasium staat vermeld in je testimonium.

aanmelding: Je kunt je aanmelden in sept./nov. gedurende ongeveer drie weken. Alle leerlingen van klas 4 krijgen in die maand een mail met een link naar het aanmeldformulier. Daarnaast komen de begeleidende docenten langs in de klas.

selectie/voorwaarden: iedereen mag hieraan meedoen, mits de coördinator van klas 4 daarmee akkoord gaat. Als je je aanmeldt, doe je met twee rondes mee: één keer in klas 4 en één keer in klas 5. Je kunt gevraagd worden om in klas 5 tijdens de open dag een marktkraam te bemensen om vragen van bezoekers te beantwoorden over PreGym.