Het organiseren van LEMUN is een hele klus. Op allerlei manieren kun jij daar een rol in spelen. Kijk in het overzicht voor de taak die het beste bij jou past!

Dagelijks Bestuur
(7 rollen )

klas 4/5/6

korte beschrijving: wekelijks vergaderen om een conferentie te organiseren en aansturen Algemeen Bestuur leden.

aanmelding: per functie uitgebreidere omschrijving op poster; eind november/ december bij MUN-directors school via sollicitatiebrief

selectie/voorwaarden: affiniteit met MUN, organisatietalent en interpersoonlijke kwaliteiten

Algemeen Bestuur
(ongeveer 17 rollen)

klas 3/4/5/6

korte beschrijving: praktisch meer afgebakende taak ter ondersteuning van DB. Ongeveer 4 à 5 vergaderingen in een LEMUN-cyclus.

aanmelding: posters in school; januari/februari via sollicitatiebrief aan MUN-directors en Secretary General

selectie/voorwaarden: organisatietalent / interesse in MUN's

LIMETTA-team
(7 leden)

klas 3/4/5/6

korte beschrijving: creëren van films 'ter leringh en vermaeck': pre-film, tijdens conferentie voor opening en sluitingsceremonie

aanmelding: via Google form in september

selectie/voorwaarden: technisch vaardig met camera en editingtechnieken

Press team
(7 leden)

klas 3/4/5/6

korte beschrijving: fotografie, conferentie en schrijven voor LIME (LEMUN-krant); lay-out; spelling checken

selectie/voorwaarden: motivatie, schrijftalent, prima Engels

Administrative Staff
(50 tot 70 leden)

klas 1/2/3

korte beschrijving: postbode in de committee, hulp bij het opbouwen en afbreken van de conferentie

aanmelding: via Google form/lijst roosterbord in september

selectie/voorwaarden: de coördinatoren bekijken of leerlingen het aankunnen

Internal Delegate
(max 100 leden)

klas 3/4/5/6

korte beschrijving: voorbereiden op debat in een committee waar ze een land vertegenwoordigen

aanmelding: posters aankondiging, langs klassen en via Google forms in april/mei

selectie/voorwaarden: interesse in debatteren en wereldproblematiek, bereidheid om training door leerling-coaches te volgen.

Catering team
(30 leden)

klas 4/5/6

korte beschrijving: koffie en thee + lunch verzorgen tijdens de drie conferentiedagen

selectie/voorwaarden: teamspeler, gastvrij zijn

Aan de leerlingen die met LEMUN meedoen, vragen we na afloop wie er met externe MUN's mee willen doen. Zij kunnen dan via een link aangeven naar welke MUN's ze mee willen. Denk aan BonaMUN, IMUNA, HagaMUN, HMUN, THIMUN en zelfs af en toe een buitenlandse MUN.

Meedoen aan LEMUN of MUN-directors mailen is de perfecte manier om bij het externe MUN-programma betrokken te raken. Leerlingen hebben namelijk dan de basiscursus How to be a delegate al gevolgd en hoeven zich alleen nog maar inhoudelijk voor te bereiden op hun daadwerkelijke assignment (welk land en in welke committee). Ze kennen begrippen als Research Report, Country Research, Resolution, en ze weten wat lobbyen, speechen en debatteren in MUN-format precies inhouden.

Als je andere verplichtingen/projecten op school bent aangegaan, gaan die voor.