bedoeld voor klas: De boekenclub is voor alle leerlingen uit de bovenbouw die het interessant vinden om literatuur te lezen en daar samen over te discussiëren. Alle gelezen werken mogen op de leeslijst.

korte beschrijving: Lees thuis een roman of poeziëbundel en kom daar op school over discussiëren. We houden een paar maal per jaar een bijeenkomst. Neem je vragen, meningen, kritische kanttekeningen en euforische leeservaringen mee en samen komen we tot een beter begrip van het werk. Ieder boek of gedicht wordt beter als je het besproken hebt met anderen! De begeleidende docenten kiezen de titels. Meestal zijn het (zeer) recente werken.

aanmelding: De boekenclub is op Athena. Geef je interesse aan via de docenten Nederlands Robert Jan de Paauw en Martijn Wijchers. Meer informatie vind je op itslearning-vak 'Boekenclub'.

selectie/voorwaarden: Iedereen is vrij om deel te nemen aan de bijeenkomsten door op tijd het opgegeven boek gelezen te hebben.