USA (Uno Sumus Animo, wij zijn een van geest) is de naam van de zeer actieve leerlingenvereniging. Opgericht in 1908 vierde de vereniging in 2018 haar honderdtiende verjaardag.

De vereniging organiseert muziekavonden met zowel klassieke muziek als popmuziek, filmavonden, sporttoernooien en toneelavonden, waarvan de Grote Uitvoering het jaarlijkse hoogtepunt is. De voorbereidingen van de Grote Uitvoering beginnen al vroeg in het jaar: het bedenken van het stuk en het organiseren van de audities. Vervolgens staat er een lange reeks van repetities op het programma. Tot de première in het voorjaar. Grote titels kwamen de afgelopen jaren voorbij: Moulin Rouge, West Side Story, Grease en Hair bijvoorbeeld.

Verder organiseert USA jaarlijks grote schoolfeesten voor onderbouw en bovenbouw. Ook geeft USA het leerlingenblad Socius uit, dat vijf maal per jaar verschijnt.
Het bestuur bestaat uit leerlingen uit de vijfde klas. Elk jaar vindt er een wervelende verkiezingscampagne plaats, waarbij vierdeklassers zich kandidaat kunnen stellen voor het USA bestuur van het volgende jaar. Met posters en armbandjes, gesteund door een campagneteam, proberen de kandidaten hun medeleerlingen te overtuigen op hen te stemmen.

De USA wordt begeleid door vier docent-mentoren:

Socrates

Athena