Elk jaar organiseren de leerlingen van de vierde klassen in de week voor de kerstvakantie de kerstactie. Drie dagen lang vinden er dan in en rond de school allerlei activiteiten plaats waarmee we geld inzamelen voor een goed doel.

De kerstactie is altijd een gezellige, drukke periode waarin er in de school een bijzondere sfeer hangt. Vierdeklassers lopen met muziekinstrumenten in de gangen om serenades te brengen, bezorgen emmers vol rozen - al dan niet anoniem - bij vrienden en geliefden, en verkopen lekkernijen en T-shirts. De Christmas Eve en het wervelende kersttheater zijn misschien wel de creatieve hoogtepunten van de week. Een groot gezellig kerstontbijt en de traditionele community-singing met de hele school sluiten de actie wervelend af.

De vierdeklassers organiseren de activiteiten zelf en ook het goede doel is voorgedragen en gekozen door de leerlingen. De weken voorafgaand aan de kerstactie zijn de leerlingen druk bezig met vergaderen en plannen. De organisatie is in handen van vele commissies, waarvan de hoofden democratisch gekozen zijn. Vrijwel alle vierdeklassers dragen hun steentje bij. Ze laten zien dat ze van aanpakken weten, om van hun kerstactie een groot succes te maken!

De docenten die de Kerstactie begeleiden zijn:

Op Socrates:

Judith Nobels, Matthijs Boumans