12 april | Henriëtte van den Tooren

Maar liefst 10 leerlingen van onze school kregen donderdag hun diploma van Pre-University College. Anderhalf jaar lang volgden zij universitair onderwijs naast hun gewone schoolwerk.

Beste Laïs Bentall, Julia van der Geest, David van der Laan, Julian Ma, (Socrates), Fleur Dijksman, Diede Koster, Menke Mekking, Emma Oosterveld, Samuel Tax en Vera Versteegh (Athena): hartelijk gefeliciteerd met het succesvol deelnemen aan Pre-University College van de Universiteit Leiden! Tijdens een mooie traditionele slotceremonie op donderdagmiddag 11 april in de Marekerk werden de ‘laureaten’ terecht in het zonnetje gezet.
Het is niet makkelijk om geselecteerd te worden voor Pre-University College. Het gemiddelde op het eindrapport in klas 4 moet een 8,0 zijn, maar liefst hoger. Daarnaast moet je een brief schrijven en debatteren om te laten zien wat je in huis hebt. Scholieren uit half Nederland doen mee en de concurrentie is groot. Veel scholen zijn blij als er één leerling aan het programma mag deelnemen. Dat er maar liefst 10 Leidse gymnasiasten hun diploma in ontvangst mochten nemen, vervult ons dus met trots. Zij hebben de eerste stappen van een academische carrière al gezet. We wensen hen heel veel plezier en succes bij de volgende stap!