In een school waar op drie plaatsen bijna 2.000 leerlingen dagelijks de lessen volgen, zijn duidelijke regels onmisbaar. Alle leerlingen krijgen aan het begin van het schooljaar de huisregels aangeboden. Hieronder staan enkele van die huisregels.

In de les

In de lokalen zijn jassen niet toegestaan. Er zijn voldoende kapstokken en lockers. Ook drink- en etenswaren horen niet in de les thuis. Mobiele telefoons moeten vóór het betreden van het lokaal uitgeschakeld en opgeborgen zijn in schooltas of broekzak. Mobiele telefoons en geluidsapparatuur mogen alleen worden gebruikt met nadrukkelijke toestemming van de docent.

Bij overtreding van de regel kan de docent zonder eerst te waarschuwen, de apparatuur in beslag nemen. Deze geeft hem door aan de leerjaarcoördinator en die bepaalt wanneer de apparatuur weer bij de administratie kan worden opgehaald. Het is niet toegestaan om tijdens toetsen een mobiel of andere communicatieapparaten, dan wel apparaten voor geheugenopslag (bij enkele vakken de rekenmachine uitgezonderd) te gebruiken of zelfs bij de hand te hebben.

Protocol genotmiddelen en kansspelen

Wij vinden dat roken, alcohol, drugs en gokken niet thuis horen op een school. Hieronder het 'Protocol genotmiddelen en kansspelen' van onze school waarin de regels en sancties met betrekking tot het bovenstaande zijn beschreven.

Schoolgids menu