17 juni | Anne Reichart

Internationaliseren: een stukje buitenland binnen de school! Ook het EEP gaat volgend jaar weer van start.

Op onze school zijn tal van mogelijkheden om als bovenbouw leerling mee te doen aan een internationaliseringsproject. Op onze site kan je lezen over alle projecten die er jaarlijks zijn en misschien zijn de Italiaanse, Belgische en Duitse leerlingen die rondlopen op onze school weleens opgevallen. Dat is dan weer zo’n week waarin we onze buitenlandse partners ontvangen – de week waarin wij zelf op pad zijn moet je echt zelf meemaken om te merken wat voor impact de deelname aan een project heeft.

Vaak worden de zesdeklassers gevraagd wat de grootste indruk heeft gemaakt in de voorafgaande jaren. Natuurlijk staat het op reis gaan naar Rome of Griekenland met je vrienden en klasgenoten uit klas vijf met stip bovenaan. Toch zijn er leerlingen die na een deelname aan een internationaliseringsproject juist de deelname aan dat project op nummer één zetten!

Natuurlijk wil jij dat ook meemaken en nu is het je kans. Terwijl jullie het schooljaar afsluiten, zijn wij alvast weer bezig met het volgende schooljaar. Juist nu werven we leerlingen voor de deelname aan een project.
BLPis er voor de vierdeklassers van volgend jaar en Haleidaus en EEP voor klas vijf van volgend jaar. Om mee te doen aan het EEP moet je nog even in de pen klimmen om voor de deadline van 26 juni de brief bij ons binnen te hebben. Wat het project inhoudt en wat je moet doen, kun je allemaal lezen in de download hieronder.