26 november | Schoolleiding

Deze maand is het nieuwste inspectierapport openbaar gemaakt. Daarin krijgt onze school de maximale score: goed!

Niet alleen met het eindoordeel zijn we ontzettend blij, maar ook met onze scores op de vier kwaliteitsgebieden: het onderwijsproces, het schoolklimaat, de resultaten en de kwaliteitszorg & ambitie. Op al die aspecten scoren we ook ‘goed’. De inspectie heeft zowel Athena als Socrates bezocht en deze conclusies gelden voor beide locaties.

Deze beoordeling staat los van het predicaat ‘excellent’. De onderwijsinspecteurs kijken voor deze twee labels naar verschillende aspecten van het onderwijs. Wel is het een voorwaarde om eerst ‘goed’ te scoren in de ene ronde, om een ‘excellent’ te kunnen verdienen in de volgende.

Dit rapport is voor ons ook een erkenning van alle energie en betrokkenheid die wij in ons onderwijs stoppen - geen excuus om op onze lauweren te rusten, wel een extra stimulans om te blijven reiken naar de volgende sport op de ladder.

Je kunt het rapport hier downloaden.