19 januari | Jampie van Ginneken

Tien weken lang zijn honderdtwintig leerlingen van zesentwintig basisscholen uit de regio met veel plezier bezig geweest met opdrachten van klassieke talen en natuur- of scheikunde. Zij werden daarbij begeleid door vijftig mentoren van het Stedelijk Gymnasium uit klas 5. Dinsdagmiddag wordt er nog twee keer een lesje verzorgd; aansluitend is er een tentoonstelling van alle fantastische werkstukken die door de leerlingen gemaakt zijn; gevolgd door een prijsuitreiking.

Ronde twee is 18 januari van start gegaan. Deze leerlingen worden begeleid door mentoren van klas 4 van het Stedelijk gymnasium. De slotbijeenkomst van deze ronde is op vrijdagmiddag 5 april.

Basisscholen die mee willen doen aan PreGymnasium kunnen zich op de mailinglijst laten zetten door een mail te sturen naar pre@gymnasiumleiden.nl. In september start de inschrijving voor het nieuwe schooljaar.